ABOUT ME

-

Today
-
Yesterday
-
Total
-
  • I have no friends at 33?
    영어회화/영어 Input 2023. 6. 5. 22:35

     

    -오늘 정말 좋았어요!
    -엄마랑 오랜만에 좋은 시간 보냈어요.
    -보통 언니, 아빠 또는 강아지와 함께였어요.
    -엄마랑 나, 이렇게 단둘이는 정말 오랜만이에요.
    -요즘 모든 관계들에 대해 생각했어요.(생각중이에요.)
    -제 인생에 정말 몇 안되는 친구들만 있다는 느낌이 들어요.
    -그냥 아는 지인 정도가 더 많은 것 같아요.
    -진짜 친구는 저는 정말 별로 없어요. (많지 않아요.)
    -그게 기준이 된 것 같아요.(된 것 같이 느껴져요.)
    -제가 바뀐 것 같아요.


    -오늘 정말 좋았어요!
    Today was such a good day.
    -엄마랑 오랜만에 좋은 시간 보냈어요.
    I had a great time with my mom in a long time.
    -보통 언니, 아빠 또는 강아지와 함께였어요.
    Usually it was with my sister and with my father or with my dog together.
    엄마랑 나, 이렇게 단둘이는 정말 오랜만이에요.
    -Me and my mom, just tow of us, It's been forever.
    -요즘 모든 관계들에 대해 생각했어요.(생각중이에요.)
    Nowadays, I'm thingking about all the relationship things.
    -제 인생에 정말 몇 안되는 친구들만 있다는 느낌이 들어요.
    I feel like there's only a few friends in my life.
    -그냥 아는 지인 정도가 더 많은 것 같아요.
    There're more like acquaintances. 
    -진짜 친구는 저는 정말 별로 없어요. (많지 않아요.)
    Like real friends, I don't really have a lot.
    -그게 기준이 된 것 같아요.(된 것 같이 느껴져요.)
    I feel like that became the standard.
    -제가 바뀐 것 같아요.
    I feel like I changed.

    댓글

Designed by Tistory.